opinie blog facebook kontakt

Jak się opalać – nie zapomnij o tych zasadach

Latem odsłaniamy więcej ciała, dlatego też chcemy zachwycać równomiernie opaloną skórą. O tym jak przygotować się do opalania, jak opalać się bezpiecznie i jak dbać o opaleniznę, by cieszyć się nią również po urlopie rozmawialiśmy z naszą kosmetolog  Moniką Walczak.


Wakacje, plaża, bikini i ten wymarzony, upragniony brąz na ciele. Jak się odpowiednio przygotować, by marzenie o karnacji muśniętej słońcem nie zakończyło się czerwonym i łuszczącym się naskórkiem?


Należy pamiętać o kilku zasadach. Po pierwsze nawilżenie. Nawilżajmy się nie tylko od zewnątrz, ale i od wewnątrz. Bardzo wiele osób zapomina o piciu odpowiedniej ilości wody. Zalecam spożywanie około 2,5 litra wody dziennie. Takie właściwe nawodnienie pozytywnie wpłynie na jędrność naszej skóry i wydłuży czas utrzymywania się opalenizny. Przed opalaniem warto też pomyśleć o kompleksowych zabiegach nawilżających, takich jak mezoterapia. By skóra po dłuższej ekspozycji na słońce miała równomierny koloryt warto wykonać również peeling ciała. Pozbywając się martwego naskórka unikniemy problemów z łuszczącą się skórą i plamami pigmentacyjnymi. Pierwsze opalanie w sezonie powinno być krótkie, tak by nasza skóra miała szansę przygotować się do ochrony przed słońcem. Z każdą kolejną ekspozycją możemy wydłużać  ten czas. Koniecznie smarujmy się również kremami do opalania z filtrami UV.


A jakiego rodzaju filtry stosować i jak odpowiednio ich używać?


Przede wszystkim pamiętajmy o tym, aby smarować się kremami posiadającymi filtry chroniące zarówno przed promieniowaniem UVB, jak i UVA. Promienie UVB wnikają głęboko w skórę, aż do skóry właściwej i odpowiadają za powstawanie oparzeń oraz nowotworów skóry. Z kolei promienie UVA wpływają na tworzenie się na skórze zaczerwienień i powstawanie alergii.


Dobierajmy też preparaty do fototypu skóry. Osoby  o cerze bladej, pokrytej piegami z bardzo jasnymi lub rudymi włosami muszą o wiele bardziej uważać na promienie słoneczne niż osoby o skórze ciemniejszej. Ich skóra jest po prostu wrażliwsza, dlatego powinny one opalać się krócej. Musimy również zwracać uwagę na poziom faktora. W okresie letnim używajmy preparatów powyżej 15SPF na ciało, jeśli chodzi o skórę twarzy zalecałabym te wyższe o zawartości minimum 30 SPF.


Pamiętajmy również, że filtry działają tylko przez określony czas. Nie wystarczy posmarować się raz i później cały dzień spędzać na słońcu. Aplikujmy preparaty co 2-4 godziny, ponowne użycie filtrów jest również konieczne po kąpieli. Sprawdzajmy także ważność naszych kremów z filtrem, które często już po kilku miesiącach tracą właściwości ochronne. Nie zapominajmy też o smarowaniu takich części ciała jak nos, usta i uszy.  Pamiętajmy, że właściwe stosowanie kremów z filtrem pozwala nam zapobiec poparzeniom słonecznym, powstawaniu zmarszczek i nowotworów skóry.


Czy istotne są również godziny w których się opalamy?


Bardzo istotny jest również czas, w którym wystawiamy się na słońce. Latem najlepiej opalać się wcześnie rano i późnym południem. Godzin południowych, 10.00-15.00, lepiej unikać ze względu na szkodliwe działanie promieni słonecznych.  


Jak dbać opaleniznę, by zachować ją na dłużej?


Po wzmożonym opalaniu warto przede wszystkim pozbyć się wysuszonych warstw naskórka. Tutaj z pomocą przychodzi mikrodermabrazja, czyli zabieg z użyciem specjalnych diamentowych głowic mechanicznie ścierających zbędną skórę.  Po każdym opalaniu stosujmy odpowiednie preparaty nawilżające, najlepiej te bogate w witaminy A, C i E. Mleczka i balsamy zniwelują uczucie ściągniętej skóry, nawilżą, zregenerują i ochłodzą skórę. Powstałe na skutek opalania zaczerwieniania warto posmarować żelami chłodzącymi zawierającymi d-panthenol, miętę lub aloes. Nie wskazane są gorące kąpiele, które mogą zaostrzyć pieczenie skóry i spowodować jej schodzenie. Najlepsze w tym wypadku będą chłodne prysznice. W celu zregenerowania i nawilżenia skóry warto skorzystać również z kompleksowych zabiegów kosmetycznych, które dostarczą naszej skórze niezbędnych mikroelementów.  Doskonała w tym wypadku będzie mezoterapia igłowa, która dostarczy podrażnionej słońcem skórze aminokwasy, witaminy, kwas hialuronowy i kwasy nukleinowe. Polecam też masaże woskiem pszczelim, wszelkie zabiegi odżywcze oraz nawilżające na twarz i ciało. Na wyróżnienie przypadku regeneracji po opalaniu zasługuje ponadto znajdujący się w naszej ofercie zabieg o nazwie Mleczna Pokusa obejmująca cukrowy peeling, serum odżywcze, maskę oraz masaż twarzy. Zabieg ten bazuje na składnikach odżywczych i regenerujących z kozim mlekiem i lyche, a więc doskonale nawilży i odżywi podrażnioną słońcem skórę. Pamiętajmy, chcąc dłużej cieszyć się opalenizną musimy o nią odpowiednio dbać. Nawilżajmy, odżywiajmy i nie podrażniajmy.