opinie blog facebook kontakt

Menu

Aktualności

Ćwiczenia na łokieć tenisisty [zobacz wideo]

Jeśli dokuczają Wam bóle związane z dolegliwością o nazwie łokieć tenisisty i chcielibyście temu zaradzić w warunkach domowych wykonajcie kilka prostych ćwiczeń.

Łokieć tenisisty, to choroba w obrębie stawu łokciowego dotykająca coraz większą liczbę osób. Objawia się ostrymi bólami i tkliwością po wewnętrznej stronie łokcia. Ból ten może też promieniować do przedramienia, nadgarstka i palców. Symptomami łokcia tenisisty jest również drętwienie lub mrowienie ręki. Osłabieniu ulega też funkcja chwytna dłoni, a dolegliwości bólowe nasilają się podczas wykonywania prostych czynności takich jak np. ściskanie dłoni na powitanie.

Przyczyny powstawania tej choroby mogą być różne. Łokieć tenisisty wbrew pozorom nie dotyka jedynie osób uprawiających sport. Ostre bóle w okolicy łokcia mogą dopaść również osoby, które spędzają długie godziny przy komputerze lub wykonują pracę polegającą na powtarzaniu ruchów rękoma (np. dentysta, kierowca, krawcowa). Tak naprawdę każda czynność, która polega na wielokrotnym zginaniu i prostowaniu łokci może doprowadzić do ostrego schorzenia jakim jest łokieć tenisisty. Nie leczenie tej choroby może spowodować ograniczenie zakresu ruchów ręki, a nawet trwałe przykurcze w łokciu.Warto zatem ćwiczyć.

Dziś zaprezentujemy Wam, jakie proste ćwiczenia możecie wykonywac w warunkach domowych.




Potrzebujecie porady fizjoterapeuty? Piszcie na adres spytajfizjoterapeute@solanki.pl. Wcześniejsze filmiki instruktażowe zobaczycie w zakładce "E konsultacje i filmowe porady fizjoterapeutyczne".

[14.04.2020 r. P.K.]